Brandul personal: Impactul numelui tau asupra celorlalti


Brandul personal este un proces prin care noi ne vindem celorlalti: calitati, capacitate de munca, trasaturi fizice, personalitate etc. Daca sunteti de parere ca numai celebritatile au nevoie de un brand personal, trebuie sa stiti ca absolut orice persoana de pe acest pamant este, de fapt, un brand, o marca distincta. Singura diferenta dintre toate aceste branduri este impactul lor asupra oamenilor si grija cu care a fost construit. Oricine isi poate crea un brand.

Brandul personal incepe la o varsta frageda

Procesul de branding are loc inca din scutece, daca stam putin sa ne gandim si ne amuzam in acelasi timp. Atunci cand un parinte se decide sa ii dea un nume bebelusului sau isi doreste ca acesta sa exprime o personalitate puternica si sa caracterizeze un om important, de succes, bland etc. si pe care ceilalti sa il respecte. Misiunea de a alege un nume este dificila pentru ca toti avem impresia ca numele este cel care ii va construi copilului viata, ca este o amuleta care il va proteja si care il va ajuta sa aiba o soarta fericita. Cu alte cuvinte, parintele respectiv isi doreste sa creeze un brand cu ajutorul caruia copilul sau va avea succes in viata. Numele este primul lucru personalizat, social, care ne diferentiaza de ceilalti. Da, ne diferentiaza, ne face unici.

Brandul personal: Impactul numelui tau asupra celorlalti

Numele si impactul lui asupra celorlalti

Si oamenii de stiinta si-au pus aceasta intrebare: oare ce impact are numele unei persoane asupra destinului sau? Are vreun impact asupra celorlalti? Ii poate decide viitorul? Acest studiu a fost realizat in SUA iar rezultatele sunt surprinzatoare si interesante. Cercetatorii au creat un Curriculum Vitae pentru doua persoane cu nume diferit. CV-ul avea acelasi continut, singura diferenta fiind numele. Primul nume era tipic american, un soi de Ion Popescu de la noi, iar cel de-al doilea era un nume specific culturii afro-americane. Spre surprinderea oamenilor de stiinta, persoana cu nume obisnuit a fost sunata de mai multe ori decat cealalta si intr-un timp mai scurt. Bineinteles, in societatea noastra acest studiu nu ar fi fost relevant, dar, ca fapt divers, este interesant de observat cum numele unei persoane poate influenta atitudinea celorlalti.

Brandul personal si dorinta oamenilor de a fi recunoscuti

Atunci cand ne vine numele cuiva in minte, automat ne gandim la anumite trasaturi, asociem numele persoanei cu activitatea sa, cu calitatile sale etc. Numele unui om transmite totul. Stiai ca cea mai apriga dorinta a oamenilor este recunoasterea si respectul celor din jur iar acest lucru uneori inseamna simpla pronuntare a numelui lor? Recent, am citit intr-o carte ca, pentru anumite persoane, faptul ca oamenii cu care intrau in contact in mediul afacerilor le cunosteau numele reprezenta un adevarat moment de glorie, de recunoastere si de succes.

Datorita tehnologiei de care beneficiem azi este foarte usor sa demaram procesul de branding personal. Iata cateva metode prin care oricine isi poate crea brandul personal:

Alegerea brandului personal

Multi oameni decid sa isi creeze un brand personal dar nu iau in calcul o multime de aspecte si, de cele mai multe ori, dau gres sau nu transmit ceea ce si-ar fi dorit de fapt. Alegerea unui brand personal nu este o decizie usoara pentru ca trebuie sa luam in calcul ceea imaginea pe care dorim sa o avem in fata celorlalti de aici inainte: o persoana plina de umor, un doctor de succes, o persoana creativa, un familist convins etc. Brandul personal trebuie sa incorporeze imaginea unei persoane despre sine dar si imaginea pe care cei din jur o au, felul in care ei o percep.

Crearea unui brand personal

In prezent exista o sumedenie de materiale si unelte virtuale care ne ajuta sa ne indeplinim misiunea: crearea unui brand personal. Iata cateva dintre ele:

Retele de socializare

Brandul personal: Impactul numelui tau asupra celorlalti

In prezent, retelele de socializare sunt uneala potrivita pentru absolut orice. Multi spun ca daca nu faci parte din aceasta lume virtuala, nu existi. Este o afirmatie dura dar care are un sambure de adevar. Pagina personala de pe o retea de socializare exprima foarte multe lucruri despre o persoana: grija fata de imaginea sa, preferintele sale in materie de cultura, oameni etc., abilitatile si inclinatiile pe care le are si gradul de interes fata de ceea ce se intampla in jurul sau. Cu ajutorul retelelor de socializare oamenii si companiile pot fi urmarite in derularea programelor lor, in dezvoltarea lor etc. Este un mediu perfect pentru a mentine legaturile cu oamenii si pentru a cunoaste noi oportunitati.

Cartile de vizita

Oricine ar trebui sa aiba o carte de vizita indiferent de pozitia pe care o ocupa in societate sau in campul de munca. Cartile de vizita pot spune multe lucruri despre o persoana. Creativii ies mereu in evidenta prin culorile nebunesti, prin designul original etc., iar un om de afaceri va dori sa aiba o carte de vizita sobra, impunatoare, curata si creata dintr-o hartie scumpa. Da, cartile de vizita sunt o bucatica din brandul personal.

Un Curriculum Vitae personalizat

Un CV intr-o forma usor de citit, aerisit si care sa contina o particica din personalitatea posesorului se va diferentia fata de celelalte in ochii unui profesionist.

Adresa de mail. Desi poate parea un detaliu lipsit de importanta, foarte multi oameni sunt atenti la astfel de lucruri si multi isi creeaza o imagine si o parere asupra profesionalismului unei persoane datorita adresei de mail personalizate (prenumele,numele@ etc.)

Site-ul sau blogul personal

Brandul personal: Impactul numelui tau asupra celorlalti
Multi oameni au decis sa se foloseasca de aceasta metoda pentru a-si exprima ideile, parerile si pentru a interactiona cu oamenii interesati de aceleasi domenii si activitati.

Stilul vestimentar

Indiferent despre ce vorbim, garderoba ocupa un loc important atunci cand vrem sa comunicam ceva, mai ales despre noi. Stilul vestimentar exprima interes fata de cei din jur si fata de propria persoana, respect si profesionalism. Apectul ingrijit si curat al unei persoane face cat o mie de vorbe. Imagineaza-ti doar o situatie in care un om de afaceri de foarte mare succes ar tine un discurs imbracat in pantaloni sport si tricou. Chiar daca mesajul lui este unul inteligent si de maxim interes, bariera creata intre el si public poate fi fatala.

descopera.ro

Reclame

Imagine

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Social

Crambe tataria

Democraţia e plantă plăpândă. N-o striviţi! Ajutaţi-o să înflorească.

Poteci Însorite

Munte, Excursii, Drumeții, Faună și Floră, Sfaturi Utile, MTB, Orașe și Sate

Ioan Stoenică - pe potecile vieții

Fotografii si jurnale cu munti si/de sentimente. Povesti de trezit adultii.

condimentepentruviata

"Viitorul apartine celor ce cred in frumusetea propriilor vise." (Eleanor Roosevelt)

Blogul Buceginatura2000

Blog despre munte, turism si cultura

Nicoleta Chirila

"Frica este ceea ce te oprește… curajul este cel care te face să continui."

Toate trec

... si toate vor fi amintiri!

Crezi în Tine

Trăiește prezentul cu lecțiile învățate în trecut și cu un ochi aruncat în viitor!

andreinewcreation

Nu-mi dați sfaturi. Știu sa greșesc și singur

ORIZONT ALTERNATIV

cultura, atitudine civica, informatie

peterlengyel

despre oameni si natura

EuGeniuZ's Blog

Enjoy the world!

%d blogeri au apreciat asta: